«ЧОРНА П’ЯТНИЦЯ» – ЯК НАСПРАВДІ ЗАОЩАДИТИ
Вже традиційно в останню п’ятницю листопада великі торговельні мережі й маленькі магазини оголошують «чорну п’ятницю» – день, коли на товари та послуги пропонуються шалені знижки.
Кожен магазин сам встановлює, скільки днів триватимуть розпродажі. Хтось анонсує акцію на один день, а дехто організовує цілий «чорний тиждень», щоб залучити більше покупців. Однак, під час таких акцій трапляється, що на ціннику вказана одна ціна, а при розрахунку з’ясовується, що вартість товару вища.
Тож напередодні «чорної п’ятниці» Головне управління Держпродспоживслужби в Кіровоградській області рекомендує споживачам бути обачними під час покупок та дотримуватися деяких правил шопінгу.
- Першочергово радимо скласти список речей, які необхідні саме зараз. Якщо йдеться про одяг і взуття, заздалегідь подумайте, чи пасуватиме нова покупка до вашого гардеробу, аби не купити непотрібні речі, які не використовуватимете.
- В деяких торговельних мережах розпродаж стартує не в п’ятницю, а дещо раніше, тому не лишайте шопінг на останній день акції. Варто взяти до уваги, що шанси підшукати річ потрібного кольору та розміру значно вищі до основного напливу покупців. Так у вас буде більше часу на те, щоб обрати товар і без поспіху оцінити його властивості.
- Покупці іноді помиляються, вважаючи певні знижки більш вигідними. Адже продавці чи маркетологи в цей день використовують рекламні хитрощі, пропонуючи купити, наприклад, три речі за ціною двох (1+1=3). Сама пропозиція для потенційного споживача є привабливою, однак інколи ми не аналізуємо, що в ціну двох товарів вже включена ціна третього, і купуємо непотрібні нам речі.
- Будьте пильні при купівлі товарів через Інтернет-мережу. Обов’язково перевіряйте інформацію про продавця (найменування, повна адреса місця знаходження, гарантійні зобов’язання, точна вартість товару, терміни доставки, характеристика продукції та інше). Аби переконатися в якості товару, обирайте доставку з післяплатою.
Якщо після покупки з’ясувалося, що товар вам не підходить і ви хочете його повернути, розмір знижки, за якою ви його купували, не має значення. Продавцю можна повернути ту продукцію, яка не входить до «Переліку товарів, що не підлягають обміну або поверненню». Товар можна повернути впродовж 14 днів від дня покупки у тому вигляді, в якому придбали, та обовʼязково пред’явити розрахунковий документ з вказаною вартістю товару.
Суб’єктам господарювання радимо звернути увагу на вимоги чинного законодавства України при розповсюдженні реклами про знижки на товари, розпродажі чи акції. Відповідно до Закону України «Про рекламу» такий вид рекламної інформації повинен відповідати певним вимогам, а саме:
- реклама про знижку на продукцію або розпродаж має містити відомості про місце, дату початку і закінчення знижки чи розпродажу, а також про співвідношення розміру знижки до попередньої ціни товару;
- реклама про проведення конкурсів, лотерей, розіграшів призів, заходів рекламного характеру тощо повинна містити інформацію про терміни та місце проведення цих заходів та вказувати інформаційне джерело, з якого можна дізнатися про умови та місце проведення цих заходів детальніше.
Також наголошуємо, що згідно зі ст. 15 Закону України «Про захист прав споживачів» споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги).
Нагадаємо, що при Держпродспоживслужбі Кіровоградщини діє Консультаційний центр захисту прав споживачів. Для отримання консультацій з питань захисту прав споживачів, допомоги в оформленні заяв відповідно до встановлених вимог законодавства, у випадку порушення ваших прав як споживача звертайтеся:
- за телефоном: (0522) 32 14 58
- за адресою: м. Кропивницький, вул. Тараса Карпи, 84, кабінет 410
- на електронну поштову скриньку: incpekcia1@ukr.net
Бажаємо всім тільки потрібних, якісних та вигідних покупок!