Новгородківська селищна територіальна громада
Кропивницького району Кіровоградської області

ЗАЯВА про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки документу державного планування “ Програма економічного і соціального розвитку Новгородківської селищної територіальної громади на 2024 рік”

Дата: 25.10.2023 08:11
Кількість переглядів: 57

Фото без опису

Загальні положення

Цей документ складено згідно з вимогами ст. 10 Закону України “Про стратегічну екологічну оцінку”.

 

1. Замовник СЕО

Новгородківська селищна територіальна громада (вул. Криворізька, 11, селище Новгородка, Кропивницький р-н, Кіровоградська обл., індекс 28200, тел./факс (05241) 2-02-54 , e-mail: novgorodka@ukr.net, сайт: https://novgorodkivska-gromada.gov.ua/

 

2. Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування

Програма економічного і соціального розвитку Новгородківської селищної територіальної громади на 2024 рік (далі-Програма) є документом державного планування місцевого рівня, яким визначаються пріоритетні напрями економічного і соціального розвитку, підвищення стандартів життя населення шляхом розбудови інфраструктури, забезпечення якості та загальної доступності публічних послуг. Програма розроблена на підставі матеріалів наданих структурними підрозділами апарату виконавчого комітету Новгородківської селищної ради, підприємств організацій та установ громади, депутатського корпусу та мешканців територіальної громади. Програма відповідає цільовим програмам розвитку відповідних сфер діяльності в громаді.

         Стратегічна екологічна оцінка Програми дає можливість зосередитися на всебічному аналізі можливого впливу планованої діяльності на довкілля та використовувати результати цього аналізу для запобігання або пом’якшення екологічних наслідків в процесі стратегічного планування.

         Метою СЕО є забезпечення високого рівня охорони довкілля та сприяння інтеграції екологічних факторів у підготовку Програми з метою забезпечення збалансованого (сталого) розвитку території громади.

 

3. Інформація про те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)

         Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою статті третьої. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.

Відповідно до статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» до другої категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля, включено:

  • утилізація, видалення, оброблення, знешкодження, захоронення побутових відходів;
  • буріння з метою водопостачання;
  • господарська діяльність, що призводить до скидання забруднюючих речовин у водні об’єкти, та збір води з водних об’єктів за умови, що водозабір підземних вод перевищує 300 м³/добу;
  • насадження лісу (крім лісо відновлювальних робіт) на площі понад 20 га або на територіях та об'єктах природно-заповідного фонду чи в їх охоронних зонах на площі 5 га і більше;
  • проведення робіт з розчищення і днопоглиблення русла та дна річок, берегоукріплення, зміни і стабілізація стану русел річок.

 

Напрями діяльності Програми реалізуються через планування та здійснення конкретних заходів. Серед цих заходів можуть бути заходи, які  відповідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» підлягатимуть оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності. Для таких заходів має бути здійснена процедура оцінки впливу на довкілля. Детальний перелік заходів буде визначено із врахуванням громадських обговорень, консультацій з органами державної влади та за результатами виконання СЕО Програми.

 

4. Ймовірні наслідки

а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення

В ході здійснення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації Програми, зокрема для таких компонент: Клімат і мікроклімат; Атмосферне повітря; Водне середовище; Земельні ресурси; Ґрунтовий покрив; Рослинний і тваринний світ; Навколишнє соціальне середовище, у т.ч. здоров’я населення. 

В результаті реалізації можливих заходів Програми по капітальному будівництву, модернізації та експлуатації інфраструктурних об'єктів, створенню нових високотехнологічних виробництв, ймовірний вплив на довкілля не буде перевищувати нормативно допустимих рівнів. Це має бути забезпечено застосуванням сучасних технічних рішень, дотримання норм законодавства, проходженням процедури оцінки впливу на довкілля (ОВД), та/або інших інструментів публічного обговорення планованої діяльності. 

Внаслідок врахування в Програмі національних та міжнародних зобов'язань, зокрема тих, що стосуються Цілей сталого розвитку для України, можливі ризики будуть зведені до прийнятного рівня. 

 

б) для територій з природоохоронним статусом

Можливі наслідки для територій із природоохоронним статусом, такі як забруднення грунтів, поверхневих та грунтових вод внаслідок реалізації заходів Програми мають бути оцінені під час здійснення процедури СЕО. На території громади  знаходяться території природно-заповідного фонду, ймовірний вплив на які від планової діяльності буде оцінений в межах процедури СЕО.

 

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення

Транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення в результаті виконання Програми відсутні.

 

5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі, якщо документ державного планування не буде затверджено

Зважаючи на комплексність рішень проекту Програми, що обумовлюється необхідністю виконання стратегічних цілей, призначених для різних видів промислово-виробничої, соціальної, рекреаційної, комунікаційної діяльності, здійснюється розгляд виправданих альтернатив планових рішень. Загальною альтернативою Програми є базовий (нульовий) сценарій, при якому вищезазначена Програма не затверджується. «Нульовий сценарій» буде розглянутий в рамках СЕО. Необхідність розгляду інших альтернатив буде визначено під час аналізу проекту Програми та з урахуванням результатів розгляду цієї заяви.

 

6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки

  Основною метою прогнозу є оцінка можливої реакції навколишнього природного середовища на прямий чи опосередкований вплив людини, вирішення задач раціонального природокористування у відповідності з очікуваним станом природного середовища.

Для здійснення досліджень будуть використовуватись логічні і формалізовані методи прогнозування, зокрема буде здійснено:

  • збір та аналіз інформації про поточний стан складових довкілля, включаючи значення ключових екологічних показників;
  • проведення консультацій з громадськістю в процесі стратегічної екологічної оцінки;
  • визначення заходів моніторингу фактичного впливу впровадження Програми на довкілля.

 

7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування

Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглядати заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків на довкілля, визначені законодавством України та нормативно-правовими актами.

Так, Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища» встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог:

а) раціонального і економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій;

б) здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища;

в) здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів;

г) застосування біологічних, хімічних та інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров’я населення;

д) збереження територій та об’єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні;

е) здійснення господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб.

Заходи спрямовані на запобігання, відвернення, уникнення, зменшення, усунення значного негативного впливу на здоров'я населення При здійсненні планованої діяльності у відповідності до вимог статті 24 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення».

 

 

 

8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку.

Стратегічна екологічна оцінка буде виконана в обсягах, визначених статтею 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».

Пропонується така структура Звіту із стратегічної екологічної оцінки:

1) зміст та основні цілі Програми, її зв'язок з іншими документами державного планування;

2) характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення;

3) характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу;

4) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;

5) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3–5 та 10–15 років відповідно, а за необхідності – 50–100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;

6) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;

7) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);

8) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;

9) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);

10) резюме нетехнічного характеру інформації.

9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання.

Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту Програми економічного і соціального розвитку Новгородківської селищної територіальної громади на 2024 рік подаються до Новгородківської селищної ради (вул. Криворізька, 11, селище Новгородка, Кропивницький р-н, Кіровоградська обл., індекс 28200, тел./факс (05241) 2-02-54, e-mail: novgorodka@ukr.net, сайт: https://novgorodkivska-gromada.gov.ua/).

Відповідальна особа – Валентина Орлова, 0664556640.

Строк подання зауважень і пропозицій становить 10 днів з дня оприлюднення Заяви, тобто – по 03 листопада 2023 року включно.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь